پایتخت

ارائه دهنده آموزش تعمیرات تخصصی نرم افزاری و سخت افزاری موبایل و لپ تاپ,آموزش تعمیرات حرفه ای گوشی,مهارت دیپلم کار و دانش,نوت بوک و تبلت

پایتخت

ارائه دهنده آموزش تعمیرات تخصصی نرم افزاری و سخت افزاری موبایل و لپ تاپ,آموزش تعمیرات حرفه ای گوشی,مهارت دیپلم کار و دانش,نوت بوک و تبلت

چیدمان دفتر کار و محیط اداری

شاید چیدمان فضای کاری و مبلمان اداری در ابتدا کاری بسیار ساده به نظر آید، اما شما باید نکاتی را برای داشتن محیطی پویا و سرزنده در نظر داشته باشید.محیط کاری نیز مانند فضای مسکونی باید دارای دکوراسیون داخلی مناسب باشد. کارمندان زمان زیادی را در طول روز در فضای کاری خود سپری میکنند و چیدمان حرفهای در روحیه آنها تأثیر بسزایی دارد. به همین دلیل تهیه مبلمان اداری مناسب با فضای شرکت و چیدن آنها با خلاقیت و نوآوری امری مهم است.تعریف کلی مبلمان اداری: به مجموعه ای از میزها و صندلیها، پارتیشنها و مبلمان که در قسمتهای مختلف سازمان و یا شرکتها از جمله اتاق کارکنان، اتاق کنفرانس، سالن انتظار، اتاق مدیریت و ... استفاده میشود مبلمان اداری میگویند.برای داشتن بهترین چیدمان در فضاهای کاری، باید عملکرد مورد نیاز را مورد توجه قرار دهید؛ یعنی همه شرایط و ویژگیهای محیط را به خوبی شناسایی کرده و بر مبنای آنها بهترین مکان را برای مبلمان اداری خود انتخاب کنید. از عواملی که در انتخاب مکان مناسب برای مبلمان اداری تأثیرگذار هستند، میتوان به روشنایی، ارتباط و حریم شخصی اشاره کرد. بهتر است تجهیزاتی که انتخاب میکنید با فضایی که در اختیار دارید تناسب داشته باشند، این کار باعث میشود علاوه بر بهترین استفاده از فضا، محیطی جالب و مناسب داشته باشید.برای ایجاد محیطی پویا و کارآمد در محل کار خود بهتر است قبل از هرچیز فهرستی از تمام وسایل و مبلمان اداری خود تهیه کنید. بعد از مشخص شدن مبلمان اداری مورد نیاز میتوان به نحوه چیدمان آنها فکر کرد. سعی کنید مبلمان اداری که انتخاب میکنید با فضای کاریتان متناسب باشد، در این صورت فضای کار شما دلچسبتر و زیباتر خواهد شد. لوازم را به گونهای قرار دهید که همه چیز به راحتی در دسترس باشد. میتوانید به وسیله مبلمان اداری و چیدمان، فضاها را  اختصاصی کنید.باید به این نکته توجه داشته باشید که مبلمان اداری با توجه به اسم آن، تنها برای ادارات و شرکتها مورد استفاده قرار نمیگیرند. این مبلمان در مکان های عمومی زیادی استفاده میشوند، مانند: بیمارستانها، رستورانها، آموزشگاهها، فرودگاهها و ... . مبلمان اداری شامل تجهیزات مختلفی میشود، مانند: میزاداری ، پارتیشن اداری، دیوارکوب، فایل اداری و کتابخانه، کانتر و ویترین، صندلی اداری و ... .اگر فضای شرکت شما کوچک است، قطعاً با این مشکل مواجه میشوید که چگونه حداکثر بهرهوری را از محیط داشته باشید. در فضاهای کوچک شما گزینههای مختلفی برای چیدمان در اختیار ندارید. در این مواقع شما باید مبلمان اداری متناسب با فضا و جمع وجوری را انتخاب کنید. باید تا حد امکان از همه فضای موجود استفاده کنید. میتوانید از کشوها و قفسه های مختلف برای قرار دادن لوازم کاری استفاده کنید. با تهیه میزهایی با کشوهای متعدد میتوانید از فضا بهتر استفاده کنید. اگر دفتر کاری شما دارای پلانهایی به صورت آزاد باشد، دست شما در چیدمان بازتر خواهد بود.

نکاتی در موردانتخاب پارتیشن اداری

امروزه یکی از نیازهای مهم اداره ها انتخاب یک نوع پارتیشن اداری مناسب با قیمت ارزان می باشد. لذا با وجود منفعت ها و مزیت هایی که یک پارتیشن برای محیط کار ایجاد می کند، نیاز به دانستن اطلاعات شرکت اجرا کننده پارتیشن مناسب و قیمت پارتیشن اداری در این زمینه ضروری است.معمولاً تقسیم بندی فضاهای داخل اداره ها توسط دیوارها صورت می گیرد که بعضاً پیش ساخته اند و به علت سبکی ،قابلیت تحرک و جا به جایی دارند، به این دیواره ها پارتیشن اداری گفته می شود. یکی از فاکتورهای اصلی قیمت پارتیشن اداری، جنس متریالی است که توسط آن پارتیشن ساخته شده است. امروزه به طور معمول با پارتیشن های اداری از جنس شیشه هایی که در فریم آلومینیمی ساخته شده اند، یک فلز به مانند آهن، چوب و ورق های MDF فضاهای مختلف یک اداره را تقسیم بندی می کنند‌.ا توجه به تنوع روش های پیاده سازی پارتیشن اداری توسط شرکت هایی که در این زمینه خدمات دهی می کنند و متریال ها و ابزارآلاتی که پارتیشن با آنها ساخته شده . پیاده سازی می شود،‌ لیست های متفاوتی برای قیمت پارتیشن اداری ارائه می گردد. فعالان این زمینه معتقدند،‌ نحوه ی خلاقانه، مدرن و اصولی پیاده سازی یک پارتیشن نقش اساسی در بازخورد استفاده از پارتیشن اداری دارد. به عبارت دیگر یک پارتیشن ارزان با اجرای درست می تواند بسیار کاراتر از یک پارتیشن اداری گران با اجرای غیر اصولی باشدارتیشن های اداری بسته به اینکه از شیشه، ام دی اف یا هر نوع متریالی ساخته شده باشد در دو نوع تک جداره و دو جداره عرضه می گردد. تک جداره بودن یا دو جداره بودن پارتیشن اداری بر روی انتقال صدا بین بخش ها بیشترین تأثیر را دارد. پارتیشن ها دارای رنگ های متفاوتی نیز می باشند، لذا بسته به نوع رنگ دیوارهای اداره، دیوار پوش یا کف پوش باید پارتیشن مناسب را انتخاب کرد

استفاده بهینه از فضای اداری

هر فضایی با توجه به کاربرد خود نیازمند چیدمان و دکوراسیون مورد نیاز خود است. اداره ها نیز با توجه به تعداد اتاق کارمندان، جلسات اداره و سایر شرایط ،نیازمند تعدادی صندلی و میز و سایر اقلام مورد نیاز است که به چیدمان این وسایل در کنار همدیگر مبلمان اداری گفته می شود.با توجه به اینکه مبلمان های گوناگون در فضاهای مختلفی به کار گرفته می شوند، در ادارات نیز با توجه به بهره وری خاص اداره نیازمند یک سری صندلی و میز و وسایل دیگر هستند که امروزه به آن مبلمان اداری گفته می شود که می تواند تأثیرات مثبت در کارمندان اداره و ارباب رجوع ایجاد نماید و راندمان کار را به میزان چشمگیری افزایش دهد. مدیران ادارات می بایست تمام تلاش خود را برای ساختن یک فضای مناسب و انرژی زا با استفاده بهینه از فضای موجود در محیط اداره انجام دهند و باید این موضوع را مدنظر قرار دهند که کارمندان آن ها حدوداً نصف زمان بیداری خود در شبانه روز را در محیط اداره و با نشستن بر روی صندلی سپری می کنند.استفاده صحیح و بهینه از فضا در انتخاب مبلمان اداری، به خصوص اگر اداره دارای فضای کوچک باشد، بسیار پر اهمیت است. جهت رسیدن به این منظور، یک سری قوانین در نظر گرفته شده است. در ابتدا لازم است که فضای اداره خود را کامل بشناسیم و با در نظر گرفتن فضاهای مورد نیاز مانند محل استقرار کارمندان، مدیر، اتاق اجلاس، نگهداری اسناد و بخش های دیگر برای هر کدام قسمت هایی را در نظر بگیریم. در صورتی که اداره دارای فضای کافی باشد، کار چیدمان مبلمان ها سخت نخواهد بود؛ اما اگر دارای فضای محدود باشیم، هیچ قسمتی را نباید کنار گذاشت و حتی می توان از یک قسمت با یک طراحی خاص برای دو منظور استفاده نمود. در میان ویژگی های مختلف آن، نحوه طراحی میز نیز بسیار پر اهمیت است چرا که باید در اندازه های کوچک و طراحی های خاص تر انجام گردد.

با انواع مختلف پارتیشن اداری آشنا شوید

پارتیشن اداری برای عملکرد هر چه بهتر جداسازی فضا در محیط های اداری کارایی دارد، این پارتیشن ها در انواع و جنس های متعددی تولید و به بازار عرضه شده اند که هرکس بنابر بودجه و سلیقه خود می تواند یکی از آن ها را برگزیند.ازانواع پارتیشن می توان به :

پارتیشن اداری تک جداره،پارتیشن اداری دو جداره و پارتیشن های شیشه ای اشاره کرد.عوامل گوناگونی برای تعیین قیمت پارتیشن اداری تاثیر می گذارند، 

  1. جنس پارتیشن و مواد به کار رفته در ساخت آن: این مورد بیشترین تاثیر را بر روی قیمت دارد.
  2. ارتفاع پارتیشن: ارتفاع از عوامل تاثیر گذار بر قیمت پارتیشن اداری است، هر چه ارتفاع بیشتر باشد ملزم به پرداخت هزینه بیشتری هستید.
  3. ابعاد پارتیشن: ابعاد پارتیشن نیز در قیمت نهایی تعیین شده موثر است که این مورد می تواند بسته به مساحت و یا سلیقه کارفرما تغییر پیدا کند، البته ناگفته نماند که بهترین راه عمل به توصیه های طراحان داخلی ست.مساحت از عوامل موثر بر قیمت پارتیشن اداری ست، این که قرار است چه میزان از مساحت شرکت شما با این جداکننده ها پوشانده شود بسیار مهم است

انتخاب پارتیشن اداری بر مبنای قیمت

قیمت پارتیشن ‌بندی معمولاً بر اساس مواد مصرفی و نوع پارتیشن، دستمزد کارکنان و ابعاد اجرا شده است. علاوه بر این، نوع معماری هر محصول در قیمت تعیین کننده است. به طور مثال یک پارتیشن ارزان لزوماً نمی تواند پاسخگو نیاز ما باشد، همان طور که قیمت پارتیشن اداری بالا تضمین کننده کیفیت آن نیست. گاهی اوقات قیمت بالا به دلیل فنی است و نمی‌ توان ۲ محصول با قابلیت فنی متفاوت را فقط بر اساس قیمت مقایسه کنیم. پارتیشن اداری استاندارد با مواد با کیفیت و قیمت مناسب در ایجاد یک محیط مناسب به ما کمک خواهد کرد.در بسیاری از ادارات و شرکت ‌ها از پارتیشن اداری استفاده می ‌شود. از آن جا که پارتیشن اداری مصرف روزانه زیادی ندارد قیمت پارتیشن اداری برای ما امری مهم است؛ اما باید در نظر داشت که علاوه بر قیمت باید کیفیت را نیز در انتخاب خود مدنظر قرار دهیم. اگر قیمت پارتیشن اداری خیلی کم باشد ممکن است کیفیت لازم را نداشته و ما مجبور به هزینه مجدد شویم. در این مقاله قصد خواهیم داشت قیمت پارتیشن های اداری را بررسی کنیم.