هنگام شرکت در یک نمایشگاه شما شانه به شانه با بیشتر برندها و اغلب رقبا هستید. جهت برجسته بودن در شلوغی و اینکه حضور شما در رویداد حس شود یک چالش است. یکی از روشهایی که به شما اطمینان میدهد که در شلوغی به جلو کشیده میشوید ساخت یک خواستند نمایشگاهی (stand show) خوب است. در ادامه مطلب به مؤلفه های مربوط به طراحی غرفه نمایشگاهی می پردازیم . جهت مشاهده می توانید به وب سایت ما مراجعه نمایید
رنگ قسمت بزرگی از طراحی غرفه نمایشگاهی تان است. در حالیکه متن و قالب ها (اشکال) به خلق پیغامتان کمک خواهد نمود، این رنگ است که آهنگ را تنظیم خواهد کرد. آیا میدانستید که بیش از 84% مشتریان رنگ ها را به عنوان دلیل ابتدایی جهت خرید یک محصول شناسایی می کنند. محققین نشان دادهاند که مشتریان قضاوت های ناخودآگاه در مورد یک محصول مابین 90 ثانیه از اوّلین بار دیدن آن داشته اند. 62% تا 90% از ارزیابی اوّلیه مشتریان به تنهایی بر مبنای رنگ است. این همان دلیل است که چرا رنگ اینقدر مهّم است، خواه شما در حال طراحی یک علامت و برای پیش خوان باشید،خواه برای ساخت غرفه طراحی انجام بدهید.
تنظیم حوصله و وضع روانی با رنگ
رنگ ها به دقت با احساس ارتباط دارند. به منظور تولید یک نگاره گرافیکی که به کار می آید، شما باید درک داشته باشید که چگونه رنگ هایی که برای طراحی غرفه انتخاب کرده اید بوسیله بازدید کنندگان تان تعبیر خواهد شد. دستورالعمل های زیر به شما کمک خواهد کرد که شما رنگ های پایه ای را انتخاب کنید که نتیجه بهتریاز آن بگیرید.
جهت خواندن ادامه مطلب در مورد انتخاب رنگ مناسب برای غرفه نمایشگاه به وب سایت www.rayka.designمراجعه نمایید .
غرفه سازی نمایشگاه
یکی از مؤثرترین مشخصه هایی که به غرفه نماشگاهی تان کمک می کند که در نمایشگاه بدرخشید نگاره هایی است که از آن استفاده می کنید. وقتی یک ارائه دهنده در یک نمایشگاه شرکت می کند، می خواهد که در بین دیگر ارائه دهنده ها و غرفه هایشان ظهور نمادید که می تواند تنها از طریق طراحی جذاب استند و نگاره های دلفریب می باشد. نگاره ها مؤلفه مهّمی در طراحی غرفه تان بوده و وقتی به دقت مورد بهره برداری قرار می گیرند قدم هایی بازدید کننده را به داخل غرفه وارد کرده و غرفه تان را در بین ابهام بین دیگر طراحی ها که در حال بزرگ شدن هستند حفظ می کند. نگاره های مشارکتی، قانع کننده و دلفریب می تواند پیغام کلیدی برندتان را به طور مؤثری بیان نمایند که به موجب آن حداکثر توجه را به خود می کشد. اضافه بر آن، نگاره های بسیار خوب به حداکثر سازی شخصیت طراحی غرفه تان کمک می نماید. اگر شما در جستجوی ایده های متنوع جهت جذب مردم به غرفه نمایشگاهی تان هستید پس نگاره هایی مؤثر را داشته باشید که شما جهت انجام آن کمک نماید.
اجازه بدهید به سه نکته هنوز حتمی جهت بررسی قبل از نهایی سازی نگاره ها برای غرفه نمایشگاهی تان نگاهی بیاندازید.
بدانید که خریدارانتان چه کسانی هستند
ابتدائاً، خیلی اهمیت دارد که شما درک و تشخیص بدهید که خریدار چه کسی است. وقتی این کار انجام شد، رویه ی بعدی نیز جور خواهد شد. صرفنظر از این حقیقت که خریدارتان در مال انتخاب غرفه های اجاره ای است یا خرید آنها است، درک نیاز و ایشان جهت برنامه ریزی طراحی جذاب غرفه نمایشگاه و نگاره های مرتبط مهّم است. تمرکز روی بیشتری هدف درست به شما جهت ترسیم اجمالی غرفه تان که به طور مؤثر پیغام برندتان را مخابره، بدون به خطر انداختن طراحی غرفه تان، می کند کمک خواهد نمود. حتّی اگر شما در حال انتخاب بهترین سازنده های غرفه و طراحان استند هستید، همچنین بپرسید که مشتری هدف هیچکس است و سپس کل غرفه را متعاقباً طراحی نمائید.
چطور محصول شما به مشتری هدف کمک می کند
وقتی شما گروه مورد علاقه هدف را بشناسید، لازم است که در مورد این که چطور محصولات و خدمانتان نیازها و پیش نیازهایتان را در نظر می گیرند، دیدن داشته باشید. در این مسیر، از این ورودی ها استفاده کنید همان را در طراحی و نگارهای غرفه نمایشگاه برانگیزید. روش عالی ارائه نگاره های چشم نواز داشتن تصاویر و حروف درست بر روی هدف و جلب توجه بیشتر بازدید کننده است. آمیختگی تمام عیار و عالی ارائه ها و استفاده درست از نگاره ها به قراردهی پایه درست کمک می کند. طراحی نگاره هایی با خوردگی اره می تواند کاری کسل کننده زمانی باشد که نیز به درک الزامات مشتری همراه با افزودن هبه ای اخلاقانه در کل طراحی غرفه است. بنابراین این مؤلفه ها اساسی را در مکان درست داشته باشید. بازدید کننده بیشتری را فقط با افزودن گرمی بیشتر به نگاره های غرفه تان بیاورید.
عینیت ها و اهداف خود را تشخیص دهید
خلق یک مفهوم بصری، در این مسأله نگاره های چشمگیر، نیاز به تعیین و فهم اهداف سازمان تان دارید. وقتی به آن درستی می رسید می توانند تصویر برندتان و ایده هایتان را در داخل کناره ها بیاورید که به مخابره پیغام تان در طول نمایشگاه کمک می کند. و به منظور انجام درست آن، نیاز دارید تا در ابتدا اهداف شرکت تان را بشناسید که به طراحی نگاره و غرفه اضافه خواهد شد.
طراحانی با تجارت زیاد
ویژگی که به طراحی کل غرفه اضافه می گردد تمامی با طراحان گرافیک با تجربه زیاد و حرفه ای است که می تواند زندگی را به کل طراحی استند بیاورد. قبل از تثبیت طراحی استند، مطمئن شوید که از سازندگان غرفه و مدارک طراحان غرفه خواسته اند که نگاهی به طرح اولیه ای که چطور غرفه و نگاره نمایشگاهی به نظر خواهد رسید انداخته اید. به ایده های خود جهت جذب مردم به غرفه خود درسته با امتزاج نگاره های حیرت انگیز با طراحی بی عیب غرفه برسید.
نکات اصلی برای طراحی غرفه نمایشگاهی خوب
1. باید در میان جمعیت بالا و فاصله با مخاطب جذابیت و چشمگیری لازم برای جذب دید بازدیدکنندگان را داشته باشد.
2. باید بین طراحی غرفه و نوع محصول ارائه شده در آن ارتباط و هماهنگی مناسب وجود داشته باشد. (طراحی غرفه وسایل آشپزخانه با طراحی غرفه مناسب برای قطعات خودرو و سخت افزار در تمامی اصول ابتدایی حتی رنگ و نورپردازی بسیار متفاوت خواهد بود)
3. موقعیت مکانی غرفه برای طراحی آن بسیار تاثیر گذار است. (از دو بر دید داشته باشد و یا کنج نمایشگاه باشد. طراحی و جذب بازدید کنندگان با توجه به موقعیت کانی آن یکی از مهم ترین نکات برای ساخت و طراحی غرفه نمایشگاه است)
4. طراحی غرفه باید براحتی با یک نگاه بیان کننده پیام و هدف غرفه ساز باشد.
در ابتدا قصد داریم اطلاعاتی ضروری برای شمایی که قصد ساخت و طراحی غرفه برای نمایشگاه خوتان و یا طراحی برای دیگران را دارید بیان کنیم.در این راستا یک سری از قوانین برای غرفه سازان نمایشگاهی وضع شده است که برای کلیه اقدامات باید در نظر بگیرید.
البته این قوانین برای تمامی نمایشگاه به یک شکل نیست. بطور کلی باید بدانید که نمایشگاه های داخل ایران به دو دسته تقسیم بندی میشوند.
نمایشگاه هایی که در کنار برگزرای یک سمینار برگزار میشوند.
که این نوع نمایشگاه به علت فوکوس اصلی موضوع و قوانین روی برگزاری سمینار و توجه بازدیدکنندگان و میهمانان به سمینار اصلی قوانین خاصی برای رعایت نارند و براحتی با توجه به سلیقه خود میتوانید عمل کنید.و عموما این نمایشگاه ها یک روزه هستند و زود شروع و زود نیز خاتمه میابند.نکته جالب و مهم در طراحی این نوع غرفه ها طراحی ساده تر و نیاز به زمان و هزینه بالایی ندارند.
نمونه دیگر غرفه ، غرفه های نمایشگاهی هستند که در محل اصلی نمایشگاه ها مانند نمایشگاه بین المللی برگزار میشنود و دقیقا این نوع نمایشگاه ها مدنظر ما هستند.
این نوع نمایشگاه ها در تمام شهرهای ایران و بخصوص تهران برگزار میشوند و دارای قوانینی برای برگزاری و ساخت غرفه هستند که تمامی افراد که متخصص ساخت و طراحی غرفه و شرکت برگزار کننده غرفه هستند باید طبق آن فعالیت کنند.
قوانین ساخت و طراحی غرفه
در ساخت غرفه نباید از ابزارهای جوش و برش با آمپر بالای 50 استفاده کرد.
طراحان و غرفه سازی برای رفت و آمدو آوردن وسایل بخصوص برای انتقال وسایل سنگین اجازه ورود با ماشین را ندارند.
زباله و ضایعات ساخت غرفه باید بعد از هر مرحله حتما از محوطه غرفه سازی توسط خود غرفه ساز خارج شود.
تخریب غرفه باید بعد از نمایشگاه و تا 48 ساعت پس از پایان نمایشگاه خاتمه یابد.و در صورت رعایت نکردن ساعات و قوانین تخریب و خروج ضایعات محتمل جریمه خواهد شد.
یکی دیگر از مهم ترین نکات طراحی غرفه رعایت استاندارد طراحی غرفه است.
قبل از برگزاری و افتتاح نمایشگاه ورود موتور و پیک موتوری نیز ممنوع است.
همراه داشتن پول نقد و چک تضمینی برای صدور مجوز ساخت و ساز الزامی است.نکته ای که وجود دارد این است که امکان دارد حتی برای تایید طراح غرفه نیاز به پرداخت وجه شوید.
پرداخت هزینه هایی مانند هزینه برق مصرفی برای روشنایی غرفه نمایشگاهی
در طراحی اولیه غرفه باید غرفه ها را با بنر خام از هم جدا کنید.
اصول اولیه طراحی غرفه
جالبه، راه حل های نمایشگاه پیش ساخته خلاقانه ترسیم می شوند تا شما را به شرایط برپایی ساده جهت فعالسازی برندتان برساند. توسعه ابتدایی و قطعات از پیش ساخته شما را جهت به کاراندازی کل طرح و آرایش فعالسازی در دوره زمانی محدودتوقیت می نمائید. تشخیص دادیم که قوانین و ضوابط فروشگاه های بزرگ خرید به ما زمان کمی را جهت به پایان بردن کل روال به کار اندازی فعالسازی می دهند. برای این وضعیت راه حل های پیش ساخته به شما فرصت می دهد تا سوار و پیاده سازی تان را تشریع کنید.بهره گیری از ایده های خلاقانه و تخیلّی به وارد کردن تعداد بیشتری از بازدید کنندگان به فضای فعالسازی برندتان کمک می کند. انواع ابداعات تصویری و نقاشی وجود دارد که نقاشی های دل انگیز را تضمین می نماید. با تنوعی از تصاویر گرافیکی کامپیوتری تا فلیکس، راه حل های نمایشگاهی از پیش ساخته شده می تواند همه آنها را داشته باشد. هر چه در طراحی غرفه فضای فعالسازی برندتان جالب تر باشد، بازدید کننده بیشتری قدم در غرفه خواهد گذاشت. راه حل های نمایشگاهی از پیش ساخته وارد کردن حداکثر بازدید کننده را به میان فعالیت های BTL یا ابتکاری تضمین می نماید.چند قطعه اساسی از فعالسازی برند راحت و سبک شده اند. ما به عنوان یک برند بدون اشکال در مورد راه حل فعالسازی که سنگین است باید حسابی باشید. استندها، نمایشگاهی از پیش ساخته سر هم بندی می شوند تا تمام شوند و درجه بالاتری از ذوق برسند. این راه حل ها به چمدان های سبک رسیده که به قابلیت حمل کمک می کند. بسته های فعالسازی را جهت حمل و نقل ساده می سازد. شما می توانید بدون انتقال ممتد کل واحد هر گاه که فضای فعالسازی برندتان است، در فروشگاه را پارک های مشارکتی باشند.
دکوراسیون داخلی اداری
واژه دکوراسیون داخلی در لغت نامه آکسفورد به معنی هماهنگ سازی در طراحی گفته می شود به شکلی که رنگ ها و اشیاء در محیط داخلی ساختمان جلوه بیشتری داشته باشند . در واقع بخش زیادی از عمر ما در فضاهای سرپوشیده می گذرد، چگونگی فضاهای داخلی و کیفیت آن می تواند تاثیر بالایی بر نوع عملکرد فیزیکی و روانی انسان خواهد گذاشت . به نوعی می توان گفت آن چیزی که به یک بنا نشاط و روح می دهد دکوراسیون داخلی و سبک آن است . در دکوراسیون داخلی اداری اصولا به بررسی عناصر مختلفی چون نور، فرم، بافت، رنگ، کف، دیوار و... و همچنین سایر عناصر کاربردی مانند چیدمان لوازم دکوری، مبلمان اداری و ... می پردازد . دکوراسیون داخلی محیط های اداری و شرکت ها که خود شامل قسمتهای مختلف و متنوعی مانند دکوراسیون اتاق کارمندان، دکوراسیون اتاق کنفرانس و جلسات، دکوراسیون اتاق مدیر عامل، دکوراسیون لابی و همچنین دکوراسیون جایگاه منشی است . همچنین است دکوراسیون داخلی تجاری که خود به نوعی بسته به نوع کاربردی که دارد می تواند بسیار متفاوت باشد . پس از اینکه فضا توسط طراح تجزیه و تحلیل شد طراحی داخلی محیط کار توسط متخصصین دکوراسیون داخلی شروع می شود .
نکات مهم طراحی دکوراسیون داخلی اداری
طراحی دکوراسیون اگر به صورت مناسب و ایده آل باشد می تواند در روند جذب و اعتماد مشتری کمک شایانی کند . معمولا در زمان طراحی دکوراسیون های داخلی اداری به مشخصات فرهنگی مراجعه کنندگان آن شرکت و خدماتی که توسط آن شرکت ارائه می شود باید توجه زیادی داشت . توجه به این موضوع که محل کار شما، همانند منزل شماست باعث می شود که توجه بیشتری به محیط کار خود نیز داشته باشید . فضای کارتان همان جایی ست که به دنبال فرصت های شغلی بهتر و مناسب تر می گردید و در جهت رسیدن به آرزوهایتان هستید، چه بخواهید، چه نخواهید ظاهر عمومی شرکت خودتان را از طریق آن ارائه می کنید . به طور کلی اگر شرکتی به دنبال بهره وری بیشتر کارکنان خود باشد باید محل کار خود را ترکیبی از یک محیط حرفه ای کسب و کار به همراه راحتی خانه طراحی کند . اما نکته ای که وجود دارد این است که این مورد تنها هدفی نیست که بتواند نفس تازه ای را به محیط کسب و کار شما بدمد بلکه باید حال و هوای محیط کارتان را تاثیر بر انگیز طراحی کنید .
دکوراسیون داخلی اداری مدرن
یکی از عناصر تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون داخلی اداری مدرن، رنگ است . عنصر رنگ در قسمت هایی مانند سقف و دیوار و لوازم کاربردی و مبلمان اداری تاثیر برانگیز است . رنگ های شاد و مناسب در روند کارایی کارمندان تاثیر گذار است .
از دیگر عوامل تاثیر گذار به جز رنگ، نور را می توان نام برد . نور در روند کار کارمندان تاثیر گذار است . زمانی که در محیط کار نور کافی وجود نداشته باشد باعث خواب آلودگی و خستگی پرسنل می شود .
دکوراسیون داخلی اداری تجاری
طراحی دکوراسیون داخلی اداری و تجاری محیط با توجه به اصول و قواعد مختص خود ایجاد می شود .
اهمیت دکوراسیون داخلی در جهت پیشرفت شرکت ها بسیار بالاست و نقش مهمی را ایفا می کند و طبیعی ست قیمت و هزینه دکوراسیون داخلی شرکت ها و اداره جات بهترین نوع سرمایه گذاری محسوب می شود و باعث پیشرفت در کار شماست . بنابراین ایجاد فضایی مناسب از بسیاری جهات حائز اهمیت است . به این منظور شما باید دفتر کاری که برای کارکنان خود تدارک می بینید باید آرام و دلپسند باشد و همچنین شخصی که وارد محیط کاری شما می شود حس حرفه ای بودن فضا را بلافاصله درک کند .